دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

 

 عوامل و عناصر متفاوت آمیخته بازاریابی به جهت دستیابی به مدل مناسب برای بازاریابی صنعت نرم افزار

 

قسمتی از متن پایان نامه :

 

 

– تکنیک‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها

 

3-11-1- تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفی

 

در تجزیه و تحلیل با کمک آمار توصیفی ، پژوهشگر داده‌های جمع‌آوری شده را با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی خلاصه و طبقه‌بندی می‌نماید و سپس با استفاده از نمودار آنها را نمایش می‌دهد. و سرانجام با استفاده از شاخص‌های مرکزی و پراکندگی آنها را خلاصه می‌نماید. در این پژوهش تجزیه و تحلیل داده‌های جمعیت شناسی پاسخ‌گویان به پرسشنامه ( نمونه آماری ) از لحاظ جنسیت ، شغل ، سطح تحصیلات ، سابقه فعالیت با نرم‌افزارهای مالی و اداری  بر اساس تجزیه و تحلیل توصیفی صورت گرفته و نمودارهای دایره‌ای هر کدام ترسیم شده است.

 

3-11-2- تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار استنباطی

 

در تجزیه و تحلیل داده‌ها با بهره‌گیری از آمار استنباطی همیشه نظر بر تعمیم نتایج حاصل از مطالعه یک گروه کوچک‌تر تحت عنوان نمونه به گروه بزرگ‌تر یعنی جامعه آماری می‌باشد. آمار استنباطی معمولا برای تخمین ویژگی‌های جامعه از  روی نمونه آماری تصادفی و نیز جهت آزمون فرضیه‌ها با استفاده از آزمون‌های معنی‌دار بودن آماری ، به منظور تشخیص واقعی بودن و یا تصادفی بودن تفاوت‌های مشاهده شده بین گروه‌ها یا متغیرها ، بکار می‌رود. در پژوهش حاضر برای بررسی فرضیه‌ها و آزمون‌ها آنها ، همچنین تحلیل عاملی پرسشنامه و آزمون نیکوی برازش مدل از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار AMOS بهره گرفته شده است.

 

3-11-3 -مدل سازی معدلات ساختاری[1]

 

یک تکنیک تحلیل چند متغیره بسیار کلی و نیرومند از خانواده ریگرسیون چند متغیره و به بیان دقیق‌تر بسط بسط مدل خطی کلی[2]  ”  است. این تکنیک به پژوهشگر اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از معادلات رگرسیون را به گونه همزمان مورد آزمون قرار دهد. مدل یابی معادله ساختاری یک رویکرد جامع برای آزمون فرضیه‌هایی درباره روابط متغیرهای مشاهده شده و مکنون است که گاه تحلیل کووریانس و  یا مدل یابی علی نیز نامیده می‌شود. اما اصطلاح  غالب همان مدل‌یابی معدلات ساختاری یا به اختصار SEM می‌باشد. (هومن،1384)

یکی از قوی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های تجزیه و تحلیل در تحقیقات علوم رفتاری و اجتماعی ، تجزیه و تحلیل چند متغیره است. زیرا اینگونه موضوعات ذاتاً چند متغیره بوده و نمی‌توان آنها را به شیوه دو متغیره که در هربار تنها یک متغیر وابسته و مستقل منظور می‌شوند ، حل نمود.

در پژوهش حاضر چهار عامل آمیخته بازاریابی بعنوان متغیرهای پنهان بیرونی منظور می‌شوند. همچنین سه بعد مدل آکر ( آگاهی و تداعی‌های برند ، کیفیت ادراک شده ، وفاداری به برند ) به عنوان متغیر پنهان درونی و در نهایت ارزش ویژه برند نیز به عنوان متغیر پنهان درونی در نظر گرفته می‌شوند. هریک از این عوامل به کمک متغیرهای مشهود که همان سوالات پرسشنامه می‌باشند اندازه‌گیری می‌شوند.

[1] – Structural Equation Modeling

[2] – general linear model (GLM)

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

 

مهمترین هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تاثیر اجراء مختلف آمیخته بازاریابی بر ابعاد ارزش ویژه برند و در نهایت خود ارزش ویژه برند شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار  می‌باشد. بطور خاص اهداف این پژوهش به دو دسته اهداف اصلی و اهداف فرعی به شرح زیر تقسیم‌بندی شده‌اند .

1-5-1- اهداف اصلی

 

تعیین میزان تاثیر اجزاء مختلف آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت تولید نرم‌افزار (نرم‌افزارهای مالی، اداری ).

1-5-2- اهداف فرعی

 

اهداف فرعی پژوهش نیز به‌ صورت زیر مجموعه اهداف اصلی  و بر مبنای  ارتباط بین اجزاء آمیخته‌بازاریابی و ابعاد ارزش ویژه برند ( مطابق با مدل آکر) است . این اهداف در شش  گروه دسته‌بندی شده‌اند که تمامی آنها در مورد برند شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارهای مالی اداری مورد بررسی قرار خواهند گرفت :

گروه الف :

  • تعیین میزان تاثیر محصول بر  وفاداری به برند.
  • تعیین میزان تاثیر محصول بر  کیفیت ادراک شده از برند.
  • تعیین میزان تاثیر محصول بر  آگاهی و تداعی‌ها از برند.

گروه ب :

  • تعیین میزان تاثیر قیمت بر  وفاداری به برند.
  • تعیین میزان تاثیر قیمت بر  کیف ادراک شده از برند.
  • تعیین میزان تاثیر قیمت بر  آگاهی از برند.

گروه ج :

  • تعیین میزان تاثیر توزیع  بر  وفاداری به برند.
  • تعیین میزان تاثیر توزیع  بر  کیف ادراک شده از برند.
  • تعیین میزان تاثیر توزیع  بر  آگاهی از برند.

گروه د :

  • تعیین میزان تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  وفاداری به برند.
  • تعیین میزان تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  کیفیت ادراک شده از برند.
  • تعیین میزان تاثیر فعالیت‌های پیشبردی بر  آگاهی از برند.

گروه ه :

  • تعیین میزان تاثیر وفاداری به برند بر  ارزش ویژه برند .
  • تعیین میزان تاثیر کیفیت ادراک شده از برند بر ارزش ویژه برند .
  • تعیین میزان تاثیر آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند .
 

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : برند ,تاثیر ,میزان ,تعیین ,تحلیل ,اهداف ,میزان تاثیر ,تعیین میزان ,برند تعیین ,ارزش ویژه ,ویژه برند ,تعیین میزان تاثیر ,برند تعیین میزان ,میزان تاثیر محصول ,میزان تاثیر فعالیت‌های
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گالری موسیقی آرایشی سپیده در منزل پیکاسو هنر tavizepanjareh پیکاسو هنر کاتالوگ آيسي و ترانزيستورها عمومی