اما بازاریابی محصول همان چهار رکن آمیخته بازاریابی را در برمیگیرد . به عبارت بهتر در بازاریابی محصول یک محصول یا خدمات از طریق روشها ، مسیرها و وسایل گوناگون مرتبط و دستهبندی شده در چهار رکن محصول ، قیمت ، فعالیتهای پیشبردی و توزیع به بازار هدف معرفی میگردد . ( اسرار نام و نشان سازی )
همچنین میتوان تفاوتهای میان برند و محصول را بصورت زیر دستهبندی نمود :
موضوع دیگری که در ارتباط با برند اهمیت داشته و در این پژوهش مورد توجه قرار گرفته است ، ارزش برند برای شرکت میباشد . نام و نشان تجاری یک دارایی با ارزش برای بنگاه تلقی میشود که میتواند بر ارزش محصولات نهایی بیافزاید و از این طریق برای سهامداران ارزش بوجود آورد . همچنین میتواند باعث ایجاد انگیزه همکاری در نخبگان و بوجود آوردن شرایط همکاری بین آنها و شرکت گردد . برند قدرتمند مشخص میکند که مشتریان باید چه انتظاری از شرکت داشته باشند. (اشمیت 2010)در مورد کاربردهای که یک برند میتواند برای مصرف کننده داشته باشد کاپفرر (1997،29) دسته بندی انجام داده است که در جدول ذیل نمایش داده شده است . در این دسته بندی سه گروه کارکرد اصلی تحت عناوین فنی و مرتبط با موجودیت برند ( شامل 2 کارکرد اول جدول ) ، کاهش ریسک ادراک شده ( 3 کارکرد بعدی )، و جنبه خوشی و لذت از یک برند ( 3 کارکرد آخر ) تعریف شده است . همچنین وی بر نقش برندها در یک کارکرد اقتصادی در ذهن مشتریان تاکید میکند.
اهداف پژوهش
مهمترین هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تاثیر اجراء مختلف آمیخته بازاریابی بر ابعاد ارزش ویژه برند و در نهایت خود ارزش ویژه برند شرکتهای تولید کننده نرمافزار میباشد. بطور خاص اهداف این پژوهش به دو دسته اهداف اصلی و اهداف فرعی به شرح زیر تقسیمبندی شدهاند .
1-5-1- اهداف اصلی
تعیین میزان تاثیر اجزاء مختلف آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت تولید نرمافزار (نرمافزارهای مالی، اداری ).
1-5-2- اهداف فرعی
اهداف فرعی پژوهش نیز به صورت زیر مجموعه اهداف اصلی و بر مبنای ارتباط بین اجزاء آمیختهبازاریابی و ابعاد ارزش ویژه برند ( مطابق با مدل آکر) است . این اهداف در شش گروه دستهبندی شدهاند که تمامی آنها در مورد برند شرکتهای تولید کننده نرمافزارهای مالی اداری مورد بررسی قرار خواهند گرفت :
گروه الف :
گروه ب :
گروه ج :
گروه د :
گروه ه :
درباره این سایت